Wprowadzanie nowych produktów lub usług jest kosztowne, wymaga nakładów finansowych i czasu. Do tego proces taki może zakończyć się niepowodzeniem. Stąd wśród przedsiębiorców na całym świecie coraz bardziej popularne staje się ulepszanie swojego modelu biznesowego, a nie produktu. W sytuacji, kiedy wiele firm oferuje w zasadzie taki sam produkt lub usługę, często o sukcesie tej, a nie innej firmy, decyduje wybrany model prowadzenia biznesu.

Podczas konsultacji dotyczącej rozwoju modelu biznesowego odpowiemy na pytania:

  • Czy model biznesowy jest kompletny, czy jego poszczególne elementy są ze sobą spójne?
  • Czy kanały dotarcia do klientów, sposoby utrzymywania z nimi relacji i model zysków są jasno zdefiniowane?
  • Czy model biznesowy firmy wyróżnia się spośród konkurencji?
  • Czy firma właściwie zdefiniowała, jaką wartość dostarcza klientom, czy znane są ich potrzeby i oczekiwania?
  • W jakich kierunkach można rozwijać dany model biznesowy?

Analizę wykonujemy w oparciu o uznane narzędzia i metodologie: Business Model Canvas, Lean Canvas, Blue Ocean Strategy, Design Thinking i Service Design.

Istnieje również możliwość przeprowadzenia dedykowanego szkolenia / warsztatu dla pracowników firmy, podczas którego wspólnie przeanalizujemy aktualny model biznesowy przedsiębiorstwa oraz wygenerujemy szereg pomysłów na jego rozwój i wprowadzenie innowacji.

Logo Enterprise Europe Network Logo Komisji Europejskiej
Osoba kontaktowa

Pozostałe usługi

Biura dla młodych firm

Od 2014 roku Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości dysponuje przestrzeniami biurowymi, które w…

Zobacz

Design Thinking - baza: nowe produkty wykorzystujące technologie AM

Design Thinking – metodyka projektowania produktów z wykorzystaniem technologii AM

Zobacz

Opinie o innowacyjności

Przygotowujemy opinie o innowacyjności dot. technologii, produktów, usług i procesów.

Zobacz

Konsultacje wniosku w PR Horyzont Europa

Skomplikowana dokumentacja unijna często zniechęca do napisania i złożenia wniosków projektowych. Z…

Zobacz

Audyt innowacyjności

Badamy potencjał innowacyjny, wskazujemy możliwości rozwoju w obszarze innowacji.

Zobacz

Propozycja Wartości - warsztaty (VPC)

Twoja propozycja wartości to powód, dla którego klient ma chcieć kupić coś od ciebie, a nie od…

Zobacz

Wskazanie programu B+R

Znalezienie odpowiedniego źródła finansowania to trudne zadanie, dlatego jako Horyzontalny Punkt…

Zobacz