EIC Accelerator – aktualizacja z Komisji Europejskiej na temat procesu wdrażania
Europejska Rada ds. Innowacji (EIC) poinformowała, że ze względu na opóźnienia w przyjęciu Programu Pracy EIC na rok 2022, w styczniu br. nie będzie ogłoszony termin zamknięcia naboru (tzw. cut-off) dla pełnych wniosków dla działania EIC Accelerator, jak pierwotnie planowano.
Kolejny termin cut-off dla pełnych wniosków jest planowany na wiosnę 2022 r., pod warunkiem przyjęcia przez Radę Programu Pracy EIC na rok 2022, co oczekuje się, że nastąpi w nadchodzących tygodniach. Powyższe zapewni wnioskodawcom dodatkowy czas na przygotowanie wysokiej jakości wniosków.
Po ustaleniu nowych terminów, informacja o datach naborów dla pełnych aplikacji (full application), zostanie opublikowana na stronie internetowej Komisji Europejskiej i udostępniona za pośrednictwem mediów społecznościowych EIC. Więcej informacji na stronie internetowej.
EIC Accelerator oferuje wsparcie finansowe dla firm posiadających innowacyjne, przełomowe rozwiązania (technologię, produkt, usługę) minimum w skali europejskiej oraz zamierzających wdrożyć je na rynek europejski i globalny. Proponowane jest finansowanie mieszane w formie grantu w wysokości maksymalnie 2,5 mln euro, 70% kosztów kwalifikowalnych oraz komponentu inwestycyjnego w formie tzw. equity od 0,5 mln euro do 15 mln euro.
Nabór wniosków jest dwuetapowy – najpierw składany jest wstępny wniosek (short application) w trybie ciągłym. Po pozytywnej ocenie, wnioskodawca ma 12 miesięcy na przygotowanie i złożenie pełnej aplikacji w ramach konkretnych terminów zamknięcia konkursów. Po przejściu tego etapu, przedsiębiorcy zostaną zaproszeni na spotkanie z EIC Jury, aby przedstawić swój pomysł.
W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu z p. Agnieszką Bujny, konsultantką ds. Programów Ramowych UE, e-mail: Agnieszka.Bujny@zut.edu.pl, tel. 91 449 41 53.