Silnik elektryczny o zwiększonym zakresie prędkości obrotowej, jak również podwyższonym momencie obrotowym przy małej prędkości obrotowej, rozwiązujący szczególnie problemy przemysłu motoryzacyjnego. Jako prądnica daje możliwość uzyskania stałej wartości skutecznej napięcia wyjściowego niezależnie od prędkości obrotowej.
Stworzony silnik elektryczny uzyskuje większy zakres prędkości obrotowych i wyższy moment obrotowy na niskich obrotach, przez co nadaje się szczególnie do zastosowania w napędzie pojazdów elektrycznych. Przy zastosowaniu jako generator prądu można uzyskać stałą wartość skuteczną napięcia wyjściowego, niezależnie od prędkości obrotowej, co pozwala na zastosowanie w energetyce niekonwencjonalnej.. Efekty te uzyskano dzięki odpowiedniej konfiguracji elementów elektrotechnicznych, przez co urządzanie jest nieco cięższe i droższe w produkcji od standardowych silników elektrycznych. Zespół naukowców poszukuje partnerów, przede wszystkim z branży motoryzacyjnej, którzy będą zainteresowani wdrożeniem urządzenia do produkcji na zasadach umowy licencyjnej. Niezbędne są badania przedwdrożeniowe.
Rozwiązuje problemy w przemyśle samochodowym i energetycznym
Polepszone osiągi urządzenia: zakres prędkości i moment obrotowy
Prawa własności intelektualnej
Faza rozwoju technologii
Funkcjonujący prototyp
BRANŻA ELEKTRYCZNA, MORSKA, AUTOMATYKA, ENERGIA