Silnik elektryczny o zwiększonym zakresie prędkości obrotowej i podwyższonym momencie przy niskich prędkościach obrotowych

Facebook Linkedin Twitter Google

Silnik elektryczny o zwiększonym zakresie prędkości obrotowej, jak również podwyższonym momencie obrotowym przy małej prędkości obrotowej, rozwiązujący szczególnie problemy przemysłu motoryzacyjnego. Jako prądnica daje możliwość uzyskania stałej wartości skutecznej napięcia wyjściowego niezależnie od prędkości obrotowej.

Numer referencyjny
1/2015
Typ oferty
Oferta szkoleniowa
Jednostka naukowa
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny
  • Wydział Elektryczny

Stworzony silnik elektryczny uzyskuje większy zakres prędkości obrotowych i wyższy moment obrotowy na niskich obrotach, przez co nadaje się szczególnie do zastosowania w napędzie pojazdów elektrycznych. Przy zastosowaniu jako generator prądu można uzyskać stałą wartość skuteczną napięcia wyjściowego, niezależnie od prędkości obrotowej, co pozwala na zastosowanie w energetyce niekonwencjonalnej.. Efekty te uzyskano dzięki odpowiedniej konfiguracji elementów elektrotechnicznych, przez co urządzanie jest nieco cięższe i droższe w produkcji od standardowych silników elektrycznych. Zespół naukowców poszukuje partnerów, przede wszystkim z branży motoryzacyjnej, którzy będą zainteresowani wdrożeniem urządzenia do produkcji na zasadach umowy licencyjnej. Niezbędne są badania przedwdrożeniowe.

Oczekiwana forma współpracy
Umowa licencyjna
Korzyści z zastosowania technologii

Rozwiązuje problemy w przemyśle samochodowym i energetycznym

Aspekt innowacyjny

Polepszone osiągi urządzenia: zakres prędkości i moment obrotowy

Prawa własności intelektualnej

Zgłoszone do opatentowania

Faza rozwouju technologii

Dostępny do demonstracji

Funkcjonujący prototyp