Pojazd szynowo-drogowy i sposób transportu szynowo-drogowego

Facebook Linkedin Twitter Google

Pojazd szynowo-drogowy, posiadający platformę nośną, podwozie samochodowe z zawieszeniem wahaczowo-pneumatycznym oraz podwozie kolejowe, charakteryzuje się tym, że ma połączone na stałe z platformą nośną i działające naprzemiennie z podwoziem samochodowym podwozie kolejowe, wyposażone w dwie osie kolejowe, tylną i przednią, z kołami kolejowymi oraz ma conajmniej jedną podnoszoną do góry oś samochodową.

Numer referencyjny
P814
Typ oferty
Oferta technologiczna
Jednostka naukowa
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny
  • Wydział Techniki Morskiej i Transportu
  • Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu

Pojazd szynowo-drogowy, posiadający platformę nośną, podwozie samochodowe z zawieszeniem wahaczowo-pneumatycznym oraz podwozie kolejowe, charakteryzuje się tym, że ma połączone na stałe z platformą nośną  i działające naprzemiennie z podwoziem samochodowym podwozie kolejowe, wyposażone w dwie osie kolejowe, tylną  i przednią, z kołami kolejowymi oraz ma conajmniej jedną podnoszoną do góry oś samochodową. Platforma nośna ma co najmniej trzy podnośniki, sprzęgi kolejowe oraz czop zaczepu siodłowego. Sposób transportu szynowo-drogowego, polegający na przewozie ładunku zarówno po drogach kolejowych, jak i samochodowych z wykorzystaniem stacji kolejowych, polega na tym, że znajdujący się w obszarze transportu drogowego pojazd szynowo-drogowy kieruje się od nadawcy na wybraną stację sieci kolejowej, na której przełącza się podwozie samochodowe na kolejowe, przy czym każda stacja, na której przełącza się podwozie, wyposażona jest w utwardzoną nawierzchnię, umożliwiającą swobodny przejazd wzdłuż torów pojazdów samochodowych.

Aspekt innowacyjny

Pojazd szynowo-drogowy wyposażony jest w dwie osie kolejowe, tylną  i przednią, z kołami kolejowymi oraz w co najmniej jedną podnoszoną do góry oś samochodową
 

Prawa własności intelektualnej

Zgłoszone do opatentowania