Wykorzystanie maszyn synchronicznych o wzbudzeniu hybrydowym do konstrukcji wysokosprawnych napędów elektrycznych

Wartość projektu
640 680,00
PLN
Źródło finansowania
OPUS; edycja 9
Okres realizacji od
Okres realizacji do
Kierownik projektu w ZUT
prof. dr hab. inż. Ryszard Pałka
Opis

Obecnie większość producentów samochodów posiada w swojej ofercie sprzedażowej samochody hybrydowe lub elektryczne, ale pomimo niezaprzeczalnych zalet tych rozwiązań (mniejsze zużycie energii pierwotnej i mniejsze koszty użytkowania) poziom sprzedaży jest wciąż marginalny. Proponowane badania teoretyczne i symulacyjne weryfikowane badaniami eksperymentalnymi mają za zadanie wskazać kierunki badawcze i rozwojowe dla proponowanych koncepcji nowoczesnych maszyn elektrycznych. Autorzy projektu mają nadzieję, że dzięki przebadaniu i wskazaniu geometrii maszyn hybrydowych oraz projektowych rekomendacji przyczynią się pośrednio do obniżenia ceny napędów samochodowych (co jest główną barierą podczas zakupu), a przez to do wzrostu powszechnego stosowania samochodów elektrycznych, a także do zwiększenia ich niezawodności, bezpieczeństwa użytkowania i bardziej efektywnego wykorzystania energii z akumulatorów, czyli w konsekwencji do zwiększenia zasięgu samochodów.

Kierownik projektu: prof. dr hab. Ryszard Eugeniusz Pałka

Opiekun: