Drobne rybołówstwo bałtyckie i jego dziedzictwo jako potencjał do rozwoju turystyki (FISH MARKET)

Wartość projektu
132 900,00
EURO
Źródło finansowania
Program Interreg Południowy Bałtyk/ Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Okres realizacji od
Okres realizacji do
Opis

Projekt realizowany w partnerstwie, liderem jest Uniwersytet w Greifswaldzie (Instytut Geografii).
Celem projektu jest stworzenie rynków rybnych oraz zwiększenie atrakcyjności regionu nadmorskiego poprzez wzmocnienie połączenia turystyki, rybołówstwa oraz gastronomii.
Główne założenia projektu:

  • stworzenie rynków rybnych w południowej części Morza Bałtyckiego,
  • wzmocnienie wizerunku tradycyjnego rybołówstwa jako dziedzictwa kulturowego społeczności nadmorskich,
  • stworzenie strategii marketingowej dla małych portów nadmorskich w celu wzrostu sprzedaży bezpośredniej ryb,
  • dalszy rozwój oferty turystycznej oraz usług w oparciu o współpracę pomiędzy gastronomią, rybakami oraz operatorami portów,
  • rewitalizacja tradycyjnej kuchni rybnej; stworzenie książki kucharskiej w oparciu o biologię wybranych gatunków ryb Południowego Bałtyku oraz przepisy kuchni regionalnych.

KONTAKT: dr hab. inż. Katarzyna Stepanowska, prof. ZUT, greyseal@o2.pl

Opiekun: