Drobne rybołówstwo bałtyckie i jego dziedzictwo jako potencjał do rozwoju turystyki (FISH MARKET)
Opis
Projekt realizowany w partnerstwie, liderem jest Uniwersytet w Greifswaldzie (Instytut Geografii).
Celem projektu jest stworzenie rynków rybnych oraz zwiększenie atrakcyjności regionu nadmorskiego poprzez wzmocnienie połączenia turystyki, rybołówstwa oraz gastronomii.
Główne założenia projektu:
- stworzenie rynków rybnych w południowej części Morza Bałtyckiego,
- wzmocnienie wizerunku tradycyjnego rybołówstwa jako dziedzictwa kulturowego społeczności nadmorskich,
- stworzenie strategii marketingowej dla małych portów nadmorskich w celu wzrostu sprzedaży bezpośredniej ryb,
- dalszy rozwój oferty turystycznej oraz usług w oparciu o współpracę pomiędzy gastronomią, rybakami oraz operatorami portów,
- rewitalizacja tradycyjnej kuchni rybnej; stworzenie książki kucharskiej w oparciu o biologię wybranych gatunków ryb Południowego Bałtyku oraz przepisy kuchni regionalnych.
KONTAKT: dr hab. inż. Katarzyna Stepanowska, prof. ZUT, greyseal@o2.pl
Opiekun:
Specjalista ds. funduszy zewnętrznych
POWER, RPO WZP (EFS), PROJEKTY EDUKACYJNE